اوزون تراپی برای آرتروز زانو

آیا زانو درد یا مشکل در راه رفتن را تجربه کرده اید؟ آرتروز می تواند به یکی از مهم ترین قسمت های پای شما حمله کند: زانو. فرض کنید نمی‌توانید یا نمی‌خواهید جراحی کنید و درمان‌های محافظه‌کارانه، مانند داروها و فیزیوتراپی، علائم را تسکین نمی‌دهند. قبل از اینکه امید خود را از دست بدهید، چرا برای آرتریت زانو خود تزریق اوزون را امتحان نکنید. این روش درمانی پیشرفته می تواند درد زانو را تسکین دهد و کنترل زندگی خود را به شما بازگرداند.

قبل از اینکه در مورد تزریق اوزون صحبت کنیم، اجازه دهید آرتروز زانو را مورد بحث قرار دهیم. اگر آرتریت شما را تحت تاثیر قرار دهد، احتمالاً از یکی از دو نوع رایج آرتریت رنج می برید: آرتریت روماتوئید یا استئوآرتریت.

آرتریت روماتوئید (RA)، یک بیماری خود ایمنی است. هنگامی که شما مبتلا به RA هستید، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به سلول های سالم بدن حمله می کند. به طور معمول، آرتریت روماتوئید باعث التهاب مزمن در مفاصل می شود. و RA باعث آسیب دائمی به مفاصل می شود و ممکن است منجر به آسیب های ناتوان کننده شود.

استئوآرتریت (OA) به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی غضروف حمایت کننده از مفاصل ایجاد می شود. این می تواند به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق بیفتد. هنگامی که غضروف شما از بین می رود، استخوان های شما در حین حرکت به یکدیگر ساییده می شوند که باعث درد می شود. استئوآرتریت همچنین می‌تواند بر بافت‌ها و اعصاب اطراف زانو تأثیر بگذارد. OA مفاصل بیشتری را در سراسر بدن تحت تاثیر قرار می دهد، اما بیایید روی زانو تمرکز کنیم. تقریباً ۲۵ درصد از افراد بالای ۵۰ سال به دلیل آرتروز زانو درد زانو، سفتی مفصل و کاهش عملکرد را تجربه می کنند.

درمان برای هر دو نوع آرتریت اغلب شامل دارو، همراه با فیزیوتراپی یا کاردرمانی است. این درمان ها ممکن است برای تسکین درد در مراحل اولیه کافی باشد، اما با پیشرفت بیماری، این درمان ها می توانند بی اثر شوند. اگر آرتریت شما شدید است یا دیگر از درمان های دیگر تسکین نمی دهید، درمان های غیرجراحی مانند اوزون تراپی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اوزون تراپی برای آرتروز زانو

محققان دریافته اند که اوزون دارای خواص بازسازی کننده و ضد التهابی است. بیش از ۱۰۰ سال است که ازون درمانی استفاده می شود. اوزون در طول جنگ جهانی دوم به دلیل التیام زخم و خاصیت ضد عفونی آن مورد استفاده قرار گرفت.

اوزون همچنین اثراتی دارد که می تواند ایمنی را بهبود بخشد. اوزون سیستم ایمنی شما را با سیگنال دادن به مشکلی مانند بیماری تحریک می کند و سیستم ایمنی بدن شما برای حمله تقویت می شود. اوزون به رادیکال های آزاد در بدن شما متصل می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. این استرس اکسیداتیو است که باعث بسیاری از بیماری ها در بدن ما می شود. همچنین باعث روند پیری می شود زیرا رادیکال های آزاد می توانند باعث آسیب در سطح سلولی شوند. با استفاده از ازن به عنوان یک درمان پزشکی احیا کننده، توانایی کاهش یا توقف پیری کلیدی است. این یکی از درمان های طبیعی ضد پیری است.

اوزون تراپی برای آرتروز زانو

تزریق اوزون به سلول های شما کمک می کند تا خود را ترمیم کنند. استئوآرتریت زانو (KOA) با التهاب مزمن همراه است که باعث آسیب اکسیداتیو مداوم می شود، که متعاقباً منجر به انحطاط مفصل می شود و سرکوب آسیب اکسیداتیو می تواند یک انتخاب درمانی مهم باشد. یکی از اقدامات اصلی درمان های داخل مفصلی، (تزریق به فضای مفصل)، کاهش التهاب داخل مفصل است. در سال‌های اخیر، به دلیل سهولت روش‌های آماده‌سازی، علاقه فزاینده‌ای به اثرات ازن که می‌تواند به طور ایمن از طریق داخل مفصلی منتقل شود و استفاده از آن در محیط‌های سرپایی رو به افزایش است، شده است.

تجویز داخل مفصلی اوزون درد را کاهش می دهد، اثرات ایمنی محافظتی دارد و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، بنابراین به طور بالقوه جایگزینی برای جراحی یا سایر درمان های تهاجمی است. وقتی ازن به مفصل تزریق می شود، می تواند ترمیم مفصل را تحریک کند، التهاب را کاهش دهد و ممکن است رشد غضروف جدید را تقویت کند. هیچ عارضه عمده یا عوارض جانبی جدی گزارش نشده است، و به طور کلی، نتایج امیدوارکننده اوزون تراپی را در کاهش درد، بهبود وضعیت عملکردی، افزایش عروق و افزایش ترمیم غضروف و استخوان اطراف بیماران مبتلا به KOA نشان می دهد. بی خطر بودن اوزون تراپی ثابت شده است.

اوزون تراپی برای آرتروز زانو – تزریق اوزون برای آرتروز زانو – درمان آرتروز با اوزون تراپی – فواید اوزون درمانی