درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی
روشهای درمان آرتروز زانو
آگوست 16, 2021

درمان کمردرد چیست؟

کمردرد معمولاً با استراحت، یخ و مسکن‌های بدون نسخه بهتر می‌شود. پس از چند روز استراحت، می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید. فعال ماندن باعث افزایش جریان خون در ناحیه می شود و به بهبودی شما کمک می کند.

در صورتی که کمردرد در طی چند روز تا دو هفته بهتر نشده و یا تشدید شود باید به پزشک و فیزیوتراپیست مراجعه کنید.ب

رخی از افراد کمردرد مزمن دارند که پس از چند هفته بهتر نمی شود. افراد مسن مبتلا به بیماری های دژنراتیو مانند آرتریت و پوکی استخوان ممکن است علائمی داشته باشند که با گذشت زمان بدتر می شوند. جراحی و سایر روش‌های درمانی در کمک به افرادی که دارای طیف وسیعی از آسیب‌ها و بیماری‌ها هستند، کمک می‌کنند تا بدون درد زندگی کنند.

درمان کمردرد چیست؟

داروها: درمانگر شما ممکن است داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا داروهای تجویزی را برای تسکین درد توصیه کند. سایر داروها باعث شل شدن عضلات و جلوگیری از اسپاسم کمر می شوند.

فیزیوتراپی (PT): فیزیوتراپی می تواند عضلات را تقویت کند تا بتوانند از ستون فقرات شما حمایت کنند. PT همچنین انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند از آسیب دیگری جلوگیری کنید.

دستکاری دستی: چندین روش درمانی عملی می تواند عضلات سفت را شل کند، درد را کاهش دهد و وضعیت و هم ترازی را بهبود بخشد. بسته به علت درد، ممکن است به دستکاری استئوپاتیک یا تنظیمات کایروپراکتیک نیاز داشته باشید. ماساژ درمانی همچنین می تواند به تسکین کمردرد و بازیابی عملکرد کمک کند.

سایر روشهای درمان کمردرد چیست؟

تزریقات: پزشک شما شما از یک سوزن برای تزریق دارو به ناحیه ای که باعث درد می شود استفاده می کند. تزریق استروئید باعث تسکین درد و کاهش التهاب می شود.

جراحی: برخی آسیب ها و شرایط نیاز به ترمیم جراحی دارند. انواع مختلفی از جراحی برای کمردرد وجود دارد، از جمله بسیاری از تکنیک های کم تهاجمی.

آیا می توانم از کمردرد جلوگیری کنم؟

شما نمی توانید از کمردرد ناشی از بیماری یا مشکلات ساختاری در ستون فقرات جلوگیری کنید. اما شما می توانید از آسیب هایی که باعث کمردرد می شوند جلوگیری کنید.

برای کاهش خطر آسیب کمر، باید:

حفظ وزن سالم: اضافه وزن به مهره ها و دیسک ها فشار وارد می کند.
ماهیچه های شکم خود را تقویت کنید: پیلاتس و سایر برنامه های ورزشی ماهیچه های مرکزی را تقویت می کنند که از ستون فقرات حمایت می کنند.
به روش صحیح بلند کنید: برای جلوگیری از صدمات، با پاها (نه پشت) بلند کنید. وسایل سنگین را نزدیک بدن خود نگه دارید. سعی کنید در هنگام بلند کردن بالاتنه خود را نچرخانید.

درمان کمردرد چیست؟ – درمان دیسک کمر بدون جراحی – درمان غیرجراحی دیسک کمر – فیزیوتراپی در شریعتی – فیزیوتراپی در میرداماد – فیزیوتراپی در ظفر