درمانهای کمر درد
درمان فتق دیسک ستون فقرات
ژانویه 19, 2022

دلایل بروز کمردرد

کمردرد شایع ترین اختلال اسکلتی عضلانی است که اغلب افراد در طول زندگی خود تجربه کرده اند ، کمردرد می تواند سبب بروز مشکلات حرکتی و اختلال در انجام فعالیتهای روزمره فرد شود.

تشخیص کمردرد با مرور تاریخچه پزشکی و معاینه فیزیکی شروع می شود. از شما سوال می شود که درد چه زمانی شروع شده است، چه احساسی دارد، چه چیزی باعث بهتر یا بدتر شدن درد می شود و چه علائم دیگری دارید (مانند بی حسی یا تورم).

در مقاله های گذشته به علل شایع کمردرد اشاره کرده ایم ، در اینجا قصد داریم به دلایل کمتر شایع کمردرد بپردازیم.

اسپوندیلیت آنکیلوزان
اسپوندیلیت آنکیلوزان یک بیماری التهابی است که باعث می‌شود استخوان‌های کوچک ستون فقرات به هم جوش بخورند. این منجر به کمردرد، سفتی ستون فقرات، و حالت قوز شده، اغلب قبل از ۴۰ سالگی می شود. کمردرد با ورزش بهبود می یابد و در شب بدتر می شود.

سرطان
یک تومور سرطانی در ستون فقرات ممکن است به خودی خود ایجاد شود (به نام تومور اولیه) یا می تواند ناشی از گسترش سرطان از سایر قسمت های بدن باشد (به نام متاستاز). درد اغلب به صورت گاز گرفتن توصیف می شود و در شب تشدید می شود. درد ممکن است به شانه ها یا گردن تابیده شود و می تواند با کاهش وزن غیرقابل توضیح و خستگی مزمن همراه باشد.

سایر دلایل بروز کمردرد

استئومیلیت
عفونت در ستون فقرات به نام استئومیلیت باعث درد شدید و مداوم می شود. این می تواند به دلیل جراحی اخیر ستون فقرات یا زمانی که یک عفونت موضعی (مانند عفونت استاف) وارد جریان خون شود، رخ دهد. بر خلاف اکثر عفونت ها، تب شایع نیست

سندرم دم اسب
سندرم دم اسبی یک اختلال نادر است که در اثر فشرده شدن شدید ریشه های عصبی نخاعی در قسمت تحتانی ستون فقرات ایجاد می شود. علاوه بر کمردرد، می‌تواند باعث بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن شود که در یک یا هر دو پا پخش می‌شود. علائم دیگر شامل افتادگی پا (مشکل در بلند کردن جلوی پا) و مشکلات کنترل مثانه یا روده است.

بهترین مرکز فیزیوتراپی ستون فقرات در تهران

با توجه به دلایل بروز کمردرد فیزیوتراپی با راهکارهای محتلف می تواند به درمان کمردرد کمک کند.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی سینوهه خدمات تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات را برای درمان مشکلاتی که منجر به کمردرد می شوند، ارائه می دهند.

درمان کمردرد – دلایل بروز کمردرد – فیزیوتراپی کمر در شریعتی – فیزیوتراپی دیسک کمر – بهترین درمان دیسک کمر