آرتروز گردن
درمان دیسک کمر با اوزون
سپتامبر 6, 2020

دلایل درد شانه

درد شانه یکی از دردهای رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند ، از آن جایی که مفصل شانه یکی از مفاصل پرتحرک بدن است و دامنه حرکتی وسیعی دارد آسیب های مفصل شانه نیز شیوع بالایی دارد.

بدون معاینه مناسب، درد شانه می‌تواند مشکلی مبهم و دشوار برای تشخیص باشد. مانند زانوها و باسن، شانه شما مفصلی بزرگ و پیچیده با نقاط ضعف فراوان است. فیزیوتراپیست شما به احتمال زیاد ابزار و تخصص لازم برای شناسایی دقیق مشکل را دارد.

آسیب های شانه معمولاً به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می شوند. جراحات حاد تازه هستند و ممکن است برای بهبودی مناسب نیاز به توجه ویژه یا جراحی داشته باشند. درد مزمن اغلب به دلیل آسیب های قدیمی، استفاده بیش از حد یا بیماری های دژنراتیو ایجاد می شود.

• رگ به رگ شدن و کشیدگی، ناشی از پارگی یا کشیدگی بیش از حد رباط ها و تاندون ها
  • شکستگی ها، به ویژه استخوان بازو، کتف یا ترقوه
  • آسیب های روتاتور کاف، که می تواند شانه را بی ثبات کند و باعث درد مزمن شود
  • بورسیت، که زمانی رخ می دهد که بالشتک های محافظ مفاصل شما ملتهب می شوند
  • دررفتگی، از جمله دررفتگی های مکرر
  • آرتریت، به ویژه آرتروز

انواع درمان با توجه به دلایل درد شانه توسط پزشک و فیزیوتراپیست تعیین می شوند.

هنگامی که مشخصات آسیب شما به طور کامل مشخص شد و تشخیص شما کامل شد، پزشک شما شروع به ساخت برنامه درمانی شما می کند. در مرکز ورزشی و ستون فقرات، محافظه‌کارانه‌ترین روش درمانی را توصیه می‌کنیم که می‌تواند شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

• روش RICE (استراحت، یخ، فشرده سازی و ارتفاع)
  • فیزیوتراپی شانه موثرترین روش درمان غیرجراحی آسیبهای شانه است.
  • تزریق کورتیزون یا استروئید
  • تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی درمانی)
  • درمان PRP به ویژه در درمان درد شانه ناشی از آسیب‌های حاد و مزمن مفید بوده است. فرآیند PRP پلاکت‌های خون شما را متمرکز می‌کند تا بهبودی در نواحی مورد نظر را تشویق کند. این نه تنها درد را کاهش می‌دهد و بهبودی را تسریع می‌کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند در صورتی که آسیب بیشتر به بافت نرم وارد شده است، از جراحی جلوگیری کنید.

جراحی در موارد آسیب شدید و گسترده شانه ضروری است و فیزیوتراپی پس از جراحی برای بازیابی دامنه حرکات شانه و قدرت و تحرک شانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

دلایل درد شانه – فیزیوتراپی شانه – فیزیوتراپی در شریعتی – فیزیوتراپی در میرداماد