دلایل کمردرد چیست؟
دلایل کمردرد شدید
سپتامبر 28, 2021

کاربردهای فیزیوتراپی

فیزیوتراپی ارتوپدی، آسیب های اسکلتی عضلانی ، شامل عضلات ، استخوان ها ، رباط ها ، فاشیاها و تاندون ها را درمان می کند. درمان دیسک کمر بدون جراحی یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی است. برای شرایط پزشکی مانند شکستگی ، پیچ خوردگی ، التهاب تاندون ، بورسیت ، مشکلات مزمن پزشکی و توانبخشی یا بهبودی از جراحی ارتوپدی مناسب است. بیماران ممکن است با دستکاری مفاصل ، درمان دستی ، تمرینات قدرتی ، تمرینات حرکتی و سایر روش های درمانی همچون لیزر پرتوان ، الکتروتراپی ، التراسوند و … تحت درمان قرار گیرند.

فیزیوتراپی سالمندان می تواند به بیماران مسن که مبتلا به شرایطی هستند که بر تحرک و عملکرد بدنی آنها تأثیر می گذارد ، کمک کند ، از جمله آرتریت ، پوکی استخوان ، بیماری آلزایمر ، تعویض مفصل ران و مفصل ، اختلالات تعادل و بی اختیاری. این نوع مداخله با هدف بازگرداندن تحرک ، کاهش درد و افزایش سطح آمادگی جسمانی انجام می شود.

فیزیوتراپی در بیماران نورولوژیک از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی است که می تواند به افراد مبتلا به اختلالات عصبی و شرایطی مانند بیماری آلزایمر ، آسیب مغزی ، فلج مغزی ، مولتیپل اسکلروزیس ، بیماری پارکینسون ، آسیب نخاعی و سکته مغزی کمک کند تا بر عوارض ناشی از بیماری های نورولوژیک غلبه کرده و زندگی بهتری را تجربه کنند. درمان ممکن است افزایش واکنش اندام ، درمان فلج و افزایش معکوس قدرت عضلات را با کاهش آتروفی عضلات هدف قرار دهد.

توانبخشی قلبی و عروقی و ریه می تواند به نفع افرادی باشد که تحت تأثیر برخی شرایط قلبی ریوی و اعمال جراحی قرار گرفته اند. درمان می تواند استقامت و استقامت بدنی را افزایش دهد.

کاربردهای فیزیوتراپی

فیزیوتراپی کودکان با هدف تشخیص ، درمان و مدیریت شرایطی که بر نوزادان ، کودکان و نوجوانان تأثیر می گذارد ، از جمله تأخیر در رشد ، فلج مغزی ، نخاع بیفیدا ، تورتیکولیس و سایر شرایطی که بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد ، انجام می شود.

درمان مراقبت از زخم می تواند با بهبود گردش خون به اطمینان حاصل شود که یک زخم بهبود یافته اکسیژن و خون کافی دریافت می کند. فیزیوتراپی ممکن است شامل استفاده از درمان های دستی ، تحریک الکتریکی ، فشرده سازی و مراقبت از زخم باشد.

فیزیوتراپی کف لگن می تواند به درمان بی اختیاری ادرار یا مدفوع ، فوریت ادراری و درد لگن در مردان و زنان در نتیجه جراحات یا جراحی یا به دلیل شرایط خاصی کمک کند.

متدها و مدالیته های فیزیوتراپی

• الکتروتراپی تنس و التراسوند
  • شاک ویو تراپی
  • گرما و سرما درمانی